Motosikletlerin kullanım şekli ve amacı ile ilgili olarak
birkaç çeşidi bulunmaktadır. Bunlar; touring, enduro,scooter, racing,
choppericruiser, commuter ve cross şeklinde sıralayabiliriz. Türkiyede bu
çeşitlerin hemen hepsi ithal edilip satılmakta ve kullanılmaktadır. bu yazımda
sizlere motosiklet çeşitleri ve kullanım amaçları hakkında genel bilgiler
vereceğim.
TOURİNG
Touring
motosikletler genel olarak basit yapılı motosikletlerdir. Grenajları yoktur,
yolcu ve bagaj taşıma konusunda oldukça esnek imkanlar sunmaktadır.Tourıng
motosikletler ile uzun mesafeli yolculuklarda hiç bir yorgunluk problemi
yaşanmaz. Grenaj olmadığı için ve basit yapılı oldukları için bakım maliyetleri
de oldukça düşüktür.Bu motosikletlerin 250 cc den 1400 cc ye kadar
değişik motor hacminde ve gücünde modelleri mevcuttur.
Enduro motosikletler her türlü kullanım koşulunda sürücüsünü
ve yolcusunu rahat ettirmek için tasarlanmışlardır. Enduro motosikletler
ile şehir içi, şehir dışı dağ yollarında yolculu ve yüklü olarak sorunsuz ve
keyifli uzun mesafeli yolculuklar yapmak mümkündür.Türkiye için en uygun
motosiklet tipi endurolardır. Enduro motorların bakımları kolay, bakım maliyetleri
düşük, ilk alım maliyetleride düşüktür. Enduroların 125 cc den 1200 cc ye kadar
değişik model,güç, ve ağırlıkta çeşidi bulunmaktadır.
SCOOTER
Adından
da anlaşıldığı üzere (racing) yani yarış amaçlı üretilmiş motosiklet
türüdür.Bu motosikletlerin motorlarını uysallaştırıp, far, sinyal, korna, gibi
ekipmanlar ekleyerek şehir trafiğine çıkabilecek hale getirilmiş versiyonları
piyasada satılmaktadır. Racing motosikletler yolcu ve bagaj taşımaya,
ayrıca hem yeni motosiklet kullanmaya başlayacak olan birisine, hemde altı
alçak olduğundan şehir içi kullanımına uygun değildir.Bu motosikletleri
kullanmak isteyen kişilerin ,güvenli ve sorunsuz bir şekilde kullanabilmeleri
için başka tür motosikletler ile toplam 10 000 km yapmış olmaları tavsiye
edilir. Çünkü racing motosikletler kesinlikle en ufak hataları bile
affetmezler.
CHOPPER-CRUSE
Cruıser tarzı motosikletler, klasik görünümlü, bol nikelajlı
olup, genelde çift silindirli ve yüksek troklu motorlar ile
donatılmıştır.Bu motosikletlerin iki tekerlek arası açıklığı, ön çatalın
açısı fazla olduğu için kullanımı diğer motosikletlere göre biraz daha
zordur.Ayrıca çok fazla krom nikelaj ce metal akşam bulunduğundan ağırlıkları
aynı hacimdeki enduro veya turing bir motosiklete göre yaklaşık %40 oranında
daha fazladır.Bu sebeple cruiser tarzı motosikletler de motosiklete yeni
binecek bir insan için uygun motor değillerdir.Genel olarak Türk insanının
"ayağım yere bassın" gibi bir düşüncesi olmakta ama mantıklı değildir.Ayrıca nikelaj dışarıdan çok güzel görünmekte fakat bakımı oldukça zordur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder